tisdag 29 september 2009

LIVE!

Ett inslag där vi skriver under tiden som det spelas matcher, under kvällen kommer jag tyvärr bara kunna skriva under matchen mellan Rubin-Inter och under första halvlek av de andra matcherna. Inlägget kommer uppdateras frekvent åtminstone fram till matchstart kl 20.45!
****

21.14
Precis som jag tidigare skrev hade jag känsla av att Fiorentina skulle skaka Liverpool, nu har man gjort 1-0 och jag tror Viola kommer ta minst en poäng i kvällens match. Liverpool är inte lika vassa i år som ifjol. Är det kanske Benitez sista år i Pool? Ytterligare ett år utan titlar tror jag inte accepteras av ägarna...
***
21.00: Lyon har fått en drömstart mot ungerska mästarna och Källström var herren som inledde målskyttet med sitt 0-1 efter bara tre minuters spel. Har sett en del av Lyons matcher på sistone och är inte överraskad att Kim gör mål, han har högre status i laget i år.
****
Rubin Kazan-Inter slutar alltså 1-1 i och Inter har problem att styra spelet mot ryssarna borta i bortre Sibirien eller något. Inget konstigt med att Inter som vanligt har problem att styra matcher i CL, den enskilt största orsaken till att laget aldrig lyckas. Här har ni, med usel kvalité, matchens mål.
Ingen tvekan om att Inter kommer gå vidare ändå men jag tror inte laget kommer gå längre än kvartsfinal på sin höjd. Tråkigt då jag tycker att Champions Leauge blir intressantare när det inte bara är engelska och spanska lag kvar i semin men men....

***
Har en känsla av att det kan hända något lite oväntat i Florens under kvällen. Trots att de smått galna brittiska fansen har intagit den italienska staden så tror jag att La Viola vill bevisa något ikväll.
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar